overlogoGamyklos 22b, Vilniaus r, Rudamina, 13249 

El. Paštas: rastine@frgimnazija.com

Telefonas: +370 5 2320114 

Kūrybiškas mokymasis matematikos kontekste 23-12-18/22


Matematika ir menas gali susijungti, suteikdami mokiniams galimybę mokytis kūrybiškai. Matematikos ir dailės integravimas padeda mokiniams giliau suprasti abu dalykus. Tokių pamokų metu moksleiviai praktiškai pritaiko matematinius principus savo kūriniuose.

Mokymasis atliekant meninius darbus matematikos pamokose turi daug privalumų. Pirmiausia, tai skatina abstrakčios matematikos įsisavinimą per vizualinį ir taktinį patyrimą. Mokiniai gali pamatyti, kaip geometriniai elementai tarpusavyje sąveikauja ir dera. Be to, tai skatina kūrybiškumą ir inovatyvumą. Meniniuose darbuose mokiniai gali išreikšti savo unikalų požiūrį į matematiką, tyrinėti ir rasti sprendimus savarankiškai, tobulinti problemų sprendimo įgūdžius.

Taip pat svarbu paminėti, kad meniniai darbai matematikos pamokose puikiai tinka skirtingų mokymosi stilių mokiniams. Vieni mokiniai gali išreikšti save naudodami spalvų įvairovę, kiti derinidami raštus ar pasirinkdami informaciją. Galiausiai, meniniai darbai matematikos pamokose gali skatinti bendradarbiavimą. Mokiniai gali dirbti grupėse, dalindamiesi idėjomis ir kūrybiškai spręsdami uždavinius. Tai ne tik didina mokinių įsitraukimą į veiklas, bet ir ugdo komandinio darbo įgūdžius.

Siekiant visiškai išnaudoti meninių darbų potencialą matematikos pamokose, svarbu, kad mokytojai skatintų mokinius kurti ir tyrinėti, remdamiesi jų pačių idėjomis ir supratimu. Tai ne tik praturtins matematikos pamoką, bet ir padės mokiniams sukurti stiprų ryšį tarp matematikos ir meno, o tai gali paveikti jų mokymosi patirtį visam gyvenimui.

Kalėdiniu laikotarpiu kiekviena klasė turėjo bent vieną pamoką, kurios metu turėjo pritaikyti įgytas matematikos žinias kuriant meninius darbelius. Mokiniai darė tangramas, atvirukus ir įvairius kalėdinius papuošimus, kuriuos siejo su matematikos pamokomis. Matematinės eglutės atvirukuose buvo labai įvairios. Vienos buvo labiau spalvingos, kitos margintos matematiniais uždaviniais arba sukurtos vien iš skaičių. Kalėdinių papuošimų bei tangramų kūriniai irgi buvo sukurti naudojantis matematikos pamokose įgytų žinių pagrindu.

Pasidžiaukime mūsų gimnazijos mokinių darbais bei matematikos mokytojų iniciatyva.

 

Veiklą organizavę ir atlikę matematikos mokytojai: Adamovič Jelena, Bogumilo Agneška, Lavrinovič Jolanta, Neifach Tatjana, Nikončik Halina

Straipsnio autorė: Agneška Bogumilo


  • VRSA
  • ŠMM
  • NSA
  • manodienynas
  • SRP
  • pomoc polakom
  • Lions_Quest
  • emokykla
  • tu_ne_vienas
  • manovita
  • erasmus+
  • olweus
  • TM4
  • Lochowo
  • PPT
  • robotikavaikams
  • robotikavaikams
Top